Aktywności, wydarzenia
i wycieczki realizowane
w 2023 r.

log DPS

Wyjścia i imprezy w DPS w styczniu 2023r.

12.01.2023 - WYJAZD MIESZKAŃCÓW DO DPS PRASKA. OGŁOSZENIE KONKURSU SZOPEK

Pojechaliśmy do DPS na ul. Praskiej na ogłoszenie wyników Konkursu Szopek. Oglądnęliśmy przygotowany program artystyczny. Pokazano szopki wykonane na konkurs przez inne Domy Pomocy Społecznej. Pani Dyrektor ogłosiła wyniki i rozdała nagrody.
Nasza szopka zajęła I-sze  miejsce.

20.01.2023 – DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Wspólne spotkanie. Były życzenia wierszowane dla Babci i Dziadka. Były wspomnienia mieszkańców o Babci i Dziadku. Oglądnęliśmy też ciekawe filmiki „Utalentowane wnuki”. Oczywiście nie zabrakło śpiewanych kolęd.

26.01.2023 – UKŁADANIE PUZZLI

Układanie puzzli lubi wiele osób. Dałam  radę !! Udało mi się z niewielką pomocą innych.

27.01.2023 – KOLĘDOWANIE I PRZEDSTAWIENIE

Przyszły do nas dzieci ze Szkoły Kangurowej w Podgórkach z przedstawieniem – „Jasełkami”. Mieszkańcy z zainteresowaniem oglądnęli przedstawienie. Potem wspólnie z dziećmi śpiewaliśmy kolędy. Dzieci dostały od nas serduszka wykonane przez mieszkańców.

31.01.2023 – WYJAZD DO DPS PRASKA NA „JASEŁKA”

Oglądnęliśmy z dużą uwagą przedstawienie przygotowane przez mieszkańców i pracowników.  Podobały się „Jasełka” – akcja spektaklu rozgrywała się we współczesnych czasach.  Potem był poczęstunek – ciastko, kawa, herbata.

Wyjścia i imprezy w DPS w lutym 2023r.

6.02.2023 – IMIENINY SIOSTRY DYREKTOR AGATY – Zaśpiewaliśmy S. Agacie „STO LAT”

Złożyliśmy wierszowane życzenia – deklamowane przez mieszkańców naszego Domu. Oglądnęliśmy w wesołym nastroju przygotowany program artystyczny- „W Bacówce” – występ grupy artystycznej. Wybuchom śmiechu i oklaskom nie było końca. Interaktywny występ powodował aktywny, zabawny udział w przedstawieniu.

14.02.2023 – ARTETERAPIA – WALENTYNKI

Mieszkańcy z zapałem przygotowywali różnokolorowe serduszka z koralików jako nasze prezenty na „Walentynki”. Były recytowane wiersze i słuchane piosenki Walentynkowe – o przyjaźni i miłości. Dołączamy SERDUSZKO WALENTYNKOWE z życzeniami.

17.02.2023 – PRACA PLASTYCZNA- „WALENTYNKOWE SERDUSZKO”

Wspólnie z uczniami  SZKOŁY KANGUROWEJ wykonywaliśmy Walentynkowe serduszka. W miłej atmosferze pomagaliśmy sobie nawzajem.

22.02.2023 – WYJAZD NA PRZEDSTAWIENIE- MUSICAL pt. „PANNA MOTYL”

Krakowski Teatr Międzydomowy zaprosił nas na przedstawienie- musical na motywach słynnej opery- „Madame Butterfly”. Zachwyceni byliśmy przedstawieniem w wykonaniu mieszkańców i pracowników DPS-ów. Gratulujemy wykonawcom. Czekamy z utęsknieniem na kolejne przedstawienie.

24.02.2023 –PRACA PLASTYCZNA - KOLOROWA MOZAIKA

Wspólnie z uczniami SZKOŁY KANGUROWEJ mieszkańcy z zapałem wykonywali „Kolorową mozaikę” – kwiatki i zwierzęta. Uczniowie i mieszkańcy nawzajem sobie pomagali.

24.02.2023 – DOGOTERAPIA, SPOTKANIE Z PIESKAMI

Mieszkańcy ucieszyli się na widok wchodzących piesków. Pieski były karmione, głaskane i czesane przez mieszkańców z wielką czułością i radością.  Wskakiwały do łóżka p. Adama, oczywiście za jego zgodą. Nie wiem kto był bardziej zadowolony – pan Adam czy pieski!!

Wyjścia i imprezy w DPS w marcu 2023r.

3.03.2023 – KWIATKI NA DZIEŃ KOBIET

Praca plastyczna z uczniami SZKOŁY KANGUROWEJ. Wykonywaliśmy wspólnie kwiatki z kolorowego papieru na Dzień Kobiet w miłej i sympatycznej atmosferze.

8.03.2023 – DZIEŃ KOBIET – WSPÓLNE SPOTKANIE

Złożyliśmy wierszowane życzenia wszystkim Kobietom – deklamowane przez mieszkańców naszego Domu. Wspólnie śpiewaliśmy ulubione piosenki. – Mówiliśmy o słynnych Kobietach- Polkach i oglądnęliśmy filmiki.

14.03.2023 – KARTKI ŚWIATECZNE

Jak co roku na Święta Wielkanocne wykonywaliśmy kartki , które wysyłamy do zaprzyjaźnionych Domów nie tylko z Krakowa ale także z innych miejscowości. Sprawia nam to dużo radości.

21.03.2023 – ARTETERAPIA. JAJECZKA I KURCZACZKI Z KORALIKÓW

Panie z pełnym zapałem wykonywały ozdoby Wielkanocne: jajeczka i kurczaczki z prasowanych koralików. Piękne, kolorowe kurczaczki  z piórkami wyglądały jak żywe!

Wyjścia i imprezy w DPS w czerwcu 2023r.

2.06.2023 – WYJAZD DO DOLINKI KOBYLAŃSKIEJ

Ciekawym wyjazdem była wizyta, spacer i wędrówka w Dolinie Kobylańskiej. Piękne wapienne skały, niesamowite ukształtowanie terenu sprawiły , że poczuliśmy się wspaniale. Uspokojeni wdychaliśmy świeże powietrze – klimat tego miejsca.

6.06.2023 – WYJAZD DO DPS HELCLÓW – „SPOTKANIE W OGRODZIE U HELCLÓW”

Z ciekawością pojechaliśmy do DPS HELCLÓW. W ogrodzie było przygotowanych wiele atrakcji. Oglądaliśmy m.in. występ „Chóru Gospel Senior” i pokaz mody uczniów Zespołu Szkół Odzieżowych nr.1 w Krakowie i wiele innych atrakcji. Poczęstunek – pajda ze smalcem, kawa i ciastko.

20.06.2023 – KONCERT - SZKOŁA MUZYCZNA ZE ŚWIĄTNIK GÓRNYCH

Mieliśmy przyjemność wysłuchania koncertu uczniów ze Szkoły Muzycznej, który został przygotowany przez p. Katarzynę. W naszym ogrodzie grały nam kilkuosobowe grupy muzyczne.  Były skrzypce, flety, kontrabas, klarnet i pianino elektroniczne. Sprawiło nam to dużo wzruszeń i radości.

Wyjścia i imprezy w DPS w lipcu 2023r.

19.07.2023 – PIELGRZYMKA AUTOBUSOWA. WYJAZD DO CZĘSTOCHOWY- JASNA GÓRA

Pojechaliśmy na Jasną Górę do Częstochowy aby pomodlić się za mieszkańców, pracowników i siostry. Byliśmy na Mszy św. w Kaplicy Matki Boskiej Częstochowskiej. Zwiedziliśmy też Bazylikę. W czasie podróży modlitwy prowadziła Siostra Małgosia. Niewątpliwą atrakcją (dla żołądka) była wizyta w McDonaldzie.

24.07.2023 – DOGOTERAPIA

Spotkanie z pieskiem miało miejsce w ogrodzie. Z uśmiechem przyglądaliśmy się małemu pieskowi, który popisywał się swoimi sztuczkami.  Sprawiło nam to dużo radości, a także karmienie go, głaskanie i czesanie.

Wyjścia i imprezy w DPS w sierpniu 2023r.

7.08.2023 – WAKACYJNE SPOTKANIA Z TEATREM. KABARETOWY SPEKTAKL – „BIESIADA U CIOCI BALBINY”.

Oglądaliśmy śmiejąc się kabaretowy spektakl. W czasie trwania występu mieszkańcy aktywnie w nim uczestniczyli. Byli proszeni na środek i np. tańczyli z aktorami.

16.08.2023 – WYSTĘP ILUZJONISTY. SPOTKANIE Z NASZYM ULUBIEŃCEM - PAPUGĄ.

Spotkanie z iluzjonistą miało miejsce w sali, a to ze względu na udział w pokazie żywej papugi. Z uśmiechem przyglądaliśmy się wyczynom papugi, m. in. jej przelotom z rąk iluzjonisty na ulubiony patyk. Sprawiło nam to dużo radości. Mieszkańcy byli proszeni do aktywnego udziału – trzymanie papugi, głaskanie, karmienie.

17.08.2023 – GRILL RODZINNY W OGRODZIE

Grill z rodzinami w ogrodzie. Wspólna zabawa, konkurencje, gry i wspólne śpiewanie. W dobrym humorze zjadaliśmy kiełbaski z grilla.

Wyjścia i imprezy w DPS we wrześniu 2023r.

08.09.2023 – WYJAZD POD TĘŻNIĘ SOLANKOWĄ.

Spacer po alejce Zalewu Nowohuckiego. Skorzystaliśmy ze zdrowego mikroklimatu tężni solankowej. Byliśmy zadowoleni, bo udało nam się trochę pogimnastykować obserwując ćwiczącą obok grupę seniorów.

14.09.2023 – WYJAZD DO DPS HELCLÓW – POŻEGNANIE LATA

Pojechaliśmy na imprezę pt. „POŻEGNANIE LATA – parasolki”. Przedstawiono ciekawy program artystyczny, różne występy, pokazy. Przeprowadzono konkurs na wykonane parasolki. Był poczęstunek- pajda chleba ze smalcem, kawa, herbata.

9.09.2023 – RODZINY MIESZKAŃCÓW ZE SWOIMI ULUBIEŃCAMI- SPOTKANIE

Spotkaliśmy się w ogrodzie przy słonecznej pogodzie. Przywitaliśmy wszystkich gości i ich zwierzątka. Goście prezentowali i opowiadali o swoich ulubieńcach,  ich ciekawych perypetiach. Były- PIESKI, WĄŻ, ŚLIMAK OLBRZYMI, GEKON, PATYCZAKI. Przy wspólnym śpiewaniu w dobrym nastroju oglądaliśmy , głaskaliśmy i podkarmialiśmy prezentowane nam zwierzątka.

28.09.2023 – ANIMALOTERAPIA - – WSPÓLNE SPOTKANIE

Tym razem z KÓZKĄ !!!  Przyjechała do nas zamiast piesków – KÓZKA !! Tak, tak prawdziwa koza o białej pięknej sierści z kokardką na brodzie. Obserwowaliśmy zachowanie kózki i informacji na jej temat.  Było głaskanie, karmienie, zachęcanie do podejścia bliżej.

Wyjścia i imprezy w DPS w październiku 2023r.

4.10.2023 – WYJAZD KRAKÓW – MOGIŁA. OPACTWO CYSTERSÓW

Pielgrzymka autobusowa w związku z uroczystościami Podwyższenia Krzyża Świętego. Zwiedzanie i historia Opactwa Cystersów i Kaplicy Krzyża Świętego. Modlitwa indywidualna i wspólna za mieszkańców i pracowników naszego Domu.

26.10.2023 – WYJAZD NA CMENTARZ W TYŃCU. OPACTWO BENEDYKTYNÓW W TYŃCU

Jak co roku w okresie Wszystkich Świętych odwiedzamy groby naszych mieszkańców na cmentarzu w Tyńcu – porządkujemy je, zapalamy znicze i modlimy się za zmarłych z naszego Domu. Zwiedzamy Opactwo Benedyktynów w Tyńcu i podziwiamy piękne widoki na Wisłę i okolice.

16.10.2023 – GRA W „RUMMIKUB”

Emocje przy grze w Rumika są za każdym razem gdy mieszkańcy spotykają się w holu na piętrze naszego domu. Otoczenie uspakaja i sprawia że gra staje się o wiele przyjemniejsza. Humory jak zwykle dopisują.

Wyjścia i imprezy w DPS w listopadzie 2023r.

9.11.2023 – WYJAZD NA CMENTARZ RAKOWICKI – ALEJA ZASŁUŻONYCH

Modlitwa przy grobach znanych piosenkarzy, artystów, działaczy, naukowców, działaczy- zapalenie zniczy, modlitwa. Odwiedziny grobów rodzin mieszkańców – porządkowanie, modlitwa i zapalenie zniczy.

10.11.2023 – WYSTĘP ARTYSTYCZNY - „ODZYSKANIE NIEPODLEGLOŚCI” W ROCZNICĘ ODZYSKANIA NIEPODLEGLOŚCI

Występ grupy artystycznej. Mieszkańcy aktywnie uczestniczyli i z zainteresowaniem oglądali spektakl,  Śpiewano pieśni patriotyczne razem z aktorami.

30.11.2023 - DOGOTERAPIA, SPOTKANIE Z PSEM HASKY

Spotkanie z pieskiem wywołało dużo uśmiechu i dużo pozytywnych emocji. Było karmienie, głaskanie i czesanie psa przez mieszkańców.

Wyjścia i imprezy w DPS w grudniu 2023r.

1.12.2023 – WYJŚCIE DO DĘBNICKO -TYNIECKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO

Spacer w zimowej scenerii, w ciszy – świeże powietrze to jest to co lubimy. Wokół tereny leśne – stwarzają zdrowy mikroklimat. Biało wszędzie – śnieg napadał i utrzymuje się nadal. Spotkanie z pieskiem.

7.12.2023 – ODWIEDZINY ŚW. MIKOŁAJA Z PRZEDSZKOLA „LEŚNA PRZYGODA” i „STUMILOWY LAS” NA RUCZAJU

Odwiedził nas św. Mikołaj z Przedszkola na Ruczaju. Przyszedł z życzeniami świątecznymi i rozdawał mieszkańcom kartki wykonane przez przedszkolaków. Było to miłe i wzruszające spotkanie.

6.12.2023 – WIZYTA ŚW. MIKOŁAJA

Jak zwykle tego dnia zawitał do nas św. Mikołaj. Wszyscy ucieszyliśmy się na jego widok zwłaszcza, że rozdawał nam prezenty. Musieliśmy tylko powiedzieć wiersz albo zaśpiewać fragment piosenki lub opowiedzieć dowcip. Zaprosiliśmy go na przyszły rok.

13.12.2023 – WYJAZD NA KONCERT CSW SOLVAY – DO CENTRUM KULTURY PODGÓRZA - „ŚWIĄTECZNE SPOTKANIE PRZY MUZYCE”

Oglądnęliśmy występy artystów, którzy wykonywali utwory świata oraz kolędy. Po zakończeniu był słodki poczęstunek.

24.12.2023 – ŻYCZENIA BOŻONARODZENIOWE

Życzymy zdrowia, samych radości i dużo pozytywnych emocji w ten czas Narodzenia Pańskiego.

Telefon kancelaria

Kancelaria: 12 267-50-55

Pracownik socjalny

tel. kom.: 605-045-558

Psycholog

tel. kom.: 691-313-194

Dom Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP NP.