Deklaracja dostępności podmiotu publicznego
3Deklaracja Dostępności dla strony internetowej dpspodgorki.pl
Dom Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Służebniczek Najświętszej Maryi Panny Niepokalanie Poczętej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Domu Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Służebniczek Najświętszej Maryi Panny Niepokalanie Poczętej.
- Data publikacji strony internetowej: 2022-10-01.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-30.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Na stronie wykazano błędy walidacji i przestarzałe, nieużywane elementy HTML – 4.1.1.-Poprawność kodu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-11-02.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-02-28
Skróty klawiaturowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest s. Agata Komisarczyk, dps.krakow.podgorki@sluzebniczkikr.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 605 971 148. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Adres
- małopolskie
- Krakowski
- Kraków
- Kraków
- Podgórki Tynieckie 96
- 30-398 Kraków
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 4 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 30 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
- Na terenie urządzono miejsca do parkowania w formie utwardzonych placów oraz poszerzeń jezdni. Miejsca postojowe nie są wyznaczone znakami poziomymi. Brak jest na terenie oznakowanych miejsc przeznaczonych wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami. Odległość miejsc postojowych umożliwiających parkowanie dla osób z niepełnosprawnościami wynosi ok.30 metrów od głównego wejścia oraz ok. 12 metrów od wejścia tylnego.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
- Do budynku prowadzi wejście główne od ulicy oraz wejście tylne od ogrodu. Dojście do budynku jest wolne od barier architektonicznych. Różnice wysokości pokonywane są przy pomocy nachylonej płaszczyzny chodnika. Geometria wejścia do budynku zapewnia swobodny dostęp dla osób, bagaży i wyposażenia. Recepcja znajduje się po lewej od wejścia głównego. Obiekt położony w Krakowie przy ul. Podgórki Tynieckie 96. Ulica miejska jest pozbawiona chodnika od jednej strony licząc od wejścia.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 110 centymetrów.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
- Winda znajduje się w budynku
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Budynek wyposażony jest w toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie są odpowiednio wyposażone i w pełni funkcjonalne. Znajdują się one na prawo od wejścia głównego oraz na każdej kondygnacji budynku.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje
Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://dpspodgorki.pl/wp-content/uploads/2022/10/DPS-raport-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci-%E2%80%94-dostepna.pdf
Na miejscu nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza PJM. Jeżeli zaistnieje potrzeba komunikacji w Polskim Języku Migowym bardzo proszę możliwie wcześniej o tym poinformować koordynatora dostępności, wówczas spotkanie odbędzie się przy wsparciu tłumacza PJM. Usługa ta jest bezpłatna dla osób Głuchych.
W bezpośrednim sąsiedztwie wjazdu i wejścia na działkę znajduje się przystanek autobusu z sieci komunikacji miejskiej. Przystanek nazywa się „Bagienna 01 oraz Bagienna 02” i kursuje tam autobus linii 162.
Nieruchomość jest ogrodzona. Dostęp do wnętrza jest ograniczony za pomocą systemu domofonowego i zdalnie sterowanej bramy wjazdowej. Teren wokół budynku jest w spadku w kierunku od wjazdu w głąb działki.
Na terenie występują ogólnodostępne przestrzenie rekreacyjne w postaci ścieżek spacerowych.
Na działce położony jest obiekt sakralny.
Większa część ciągów pieszych jest dostępna dla ludzi z dysfunkcją narządu ruchu. przy różnicach wysokości zapewniono prawidłowe barierki ochronne Komunikację pionową w budynku zapewnia klatka schodowa główna oraz boczna przy wsparciu dźwigu osobowo-towarowego wyposażonym i dostosowanym do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. W budynku istnieje dźwig osobowo-towarowy służący tylko i wyłącznie wewnętrznej komunikacji kuchni i jadalni.
Układ funkcjonalny budynku:
•piwnica- kuchnia, pomieszczenia pomocnicze, magazyny, pralnia itp.
•parter- strefa wejścia, jadalnia, strefa terapeutyczna i pokoje z węzłami sanitarnymi
•piętro 1- pokoje z węzłami sanitarnymi
•piętro 2- pokoje z węzłami sanitarnymi, kaplica, rehabilitacja
•poddasze- strych z magazynami podręcznymi.